Thursday, April 8, 2010

Fuh Fuh Fuh!

salam.

fuh fuh fuh..
punye la lama tak jenguk blog..
huhuhuh..
rindu sangat kat blog nih..
aku tau blog nih dah tak macam dulu dah..
ngeh3x..
nasib la dapat tuan yg kejap ada kejap nan ado
* mcm chipsmore la pulak...

ok..
adela 5 6 manusia dok tny apsal la aku tak update blog..
termasuk kak dalila yg comel gitu..
heehehhehe...
ok2..
kite pegi point yg penting2..
mybe la ade 2 3 entri dan seterusnye..
nak cite sume alamat ak tak wat keje la..;)

1. aku skrg tak study dah.separuh jalan je sampai sem 2 kat kolej.sbb ak da dpt keje.keje pe?technician komputer.mase ni aku tak excited langsung sbbnye ak pikir nak habiskan diploma..;(

2. pas lapor diri kat putrajaya, dpt tau ak under kementerian pelajaran malaysia. mybela kena kat kolej, matriks, sek ren, sek mngh.ari kedua lapor diri, baru tau dpt negeri mane..dalam ati aku, dah ckp kalo jauh pon aku redha..sekali.....fuh! kamek dpt kat sarawak tek...;(

3. Tuhan je yg tau perasaan mak ngn abah..jauh anak die sorg nk cari rezki..4 april ak dah naek belon ke sarawak ngan sume budak ft sarawak.

4. pastu dapat lak tahu kat mane aku ditempatkan iaitu SK ASAJAYA LAUT, SAMARAHAN.
memula ak sampai tempat nih punyelah jauh dari bandar..lebih kurang 1jam, 1jam lebih.
ade 2 jalan:-jalan raya @ feri.kalo feri cepat skit.

5. alhamdulillah sangat.1st masa PK 1 amik aku kat ppd, aku nak tahu ade tak tempat tinggal tuk aku.kebetulan sorg ustazah ni pindah rumah baru.aku sewa umah lama die..
sume barang ade kecuali mesin basuh..huhuhuh..tak sampai seminggu kak yada pulak pindah dok ngn aku..

6. cikgu2 dan staf sume ok. mase mule2 dtg dah nmpk dah aku nak sakit nih... perubahan cuaca katekan.nak dekat seminggu jugak la aku demam. time demam tu dapat berita abg aku sakit.sampai masuk icu.tp abg aku tak dpt bertahan lama.abg aku meninggal 18 mac aritu.ak nak balik tp mak tak bagi sbb nak kebumikn petang tu jugak.
kalo ak balik pon mmg tak sempat.sedih hanya aku yg tahu.

7. 25-29 mac, abah ngan mak dtg sini.seronok tak terkata.rase umh tu meriah jer. aku dapat bawak pg jalan2 pon sehari jer..khamis + jumaat keje. ahad pagi dah nak balik.bawak pegi serikin dan satok.laen kali mak abah datang, umy bawak g jalan2 tmpt laen pulak yer.

8. hidup mesti diteruskan. mcm2 dugaan la bile duduk tempat org. satu je yg ak semat dalam diri. aku dtg sini niat ak tuk kerja.ak mintak sgt2 dijauhkan dr fitnah org, kecelakaan dan seumpamanya.ak pon bukanlah dikalangan org2 yg suka bersosial. balik keje terus melekat kat umah. rutin harian adalah masak.jaranglah nak beli kat luar.

9. setakat ni gb, pk, dan cikgu2 laen boleh terima ak sebagai org baru.agak2 berapa lame la ak dapat bertahan kat sini?? huhuhuhu..

10. bahasa sarawak? boleh la nak paham sikit2..kalo barcakap ak still cakap cam org semenanjung..takpe, byk masa lagi..kan? kan? kan? :)


ok2..cukuplah takat tu jer...
sambung wat keje balik..
nnti ak sambung lagik..
tp gambar mmg takde la.
nset sony ak tuh dah 'tua'.
iPhone ak pon gambar tak cantik sangat.
tunggu hujung bulan nie erk..
*gaji masuk & masyukk ;)






L o V e a C i K c a Y u N k

No comments: